? ??????????????A Thousand Words? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??21 Grabs Today. 2465 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Never Let Go? ????? ?????? ???Rating: 4.8 (49 Ratings)??17 Grabs Today. 11047 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????2?? ???????????? ????Easy Install Instruction CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Saturday 4 April 2009

Kelas Tutorial- Tugasan 2

Malam ini juga kami start belajar buat kalendar..wah seronoknye. Aku kena buat kalendar guna adobe photoshop..aku bagitau kawan aku, aku kena buat kalendar guna adeobe..kawan aku cakap hebat buat kalendar guna adobe..hehehe. mula-mula Cik Nurul ajar asas menggunakan adobe..mula-mula rasa susah jugak nak guna adobe coz tak penah guna adobe langsung sebelum ini.huhuhuhu. kesian aku. Ada juga untungnye amik kelas bahasa dalam multimedia ini. Banyak benda baru yang boleh belajar. First kelas aku masih terfikir-fikir lagi amik yang nak letak dalam kalendar aku ni. Aku pun mula mencari wallpaper untuk buat kalendar aku ni. Kelakar pun ada jugak coz kotak aku susun senget-senget dan aku tak tahu nak adjust. Aku pun start lah buat calendar bulan januari. Buat punya buat dah tamat kelas tutorial. Aku pun balik la. Sampai je blik aku terus buka itenet cari wallpaper untuk kalendar aku ini. Semangat nak buat kalendar.hehehe. cari dan terus mencari, aku pun dapat banyak wallpaper yang cantik untuk dijadikan background kalendar aku ni. tapi kat laptop aku tak install adobe lagi.huuhu. tak boleh buat kalendar. Next week aku dah ada tempat background kalendar iaitu hitam dan putih.hehehee. aku pun berusaha lah buat kalendar selama 4 minggu.lama tue. Ada satu minggu Cik Alia datang kelas tutorial kumpulan kami untuk tengok kami punya kalendar. Tapi aritu aku dan coursemate satu kolej datang lewat. Cik Alia dah datang, so kami kena berdiri depan kelas.huhuhu. pastu Cik Alia marah dan suruh bagi 20 alasan kenapa datang lewat..huhuhu. banyak tu 20 alasan. Tapi kami sume tidak berjaya bagi 20 alasan yang Cik Alia. Maaf ea Cik Alia. Hehehe. Lepas ½ jam kemudian Cik Alia suruh kami duduk. Terima kasih Cik Alia. Cik Alia mula membuat tinjaun ke atas kalendar kami. Takut pun ada klu kena komen ngan Cik Alia.hehehe. aku antara yang akhir ditinjau oleh Cik Alia. Huhuuhu. Sedih Cik Alia komen coz ada word kat background yang perlu dibuang. Tapi aku x tahu camne nak buat..takut sangat time tue. Takut coz tarikh nak kena hantar kalendar dah dekat. Malam tu aku tak berjaya buang word tu. Sedih jugak.huhhuhu. Keesokan arinya aku berusaha membunag word tu dan berjaya. Alhamdulillah berjaya juga. Hehehehe. Petang tue aku pi jupe Cik Nurul untuk tunjukkan kalendar sebelum dihantar cetak. Syukur sangat coz Cik Nurul cakap ok walaupun ada sedikit komen yang dia bagi. Beberapa hari selepas tu, aku dan coursemate yang lain pergilah hantar kalendar untuk dicetak. Kami ramai-ramai pergi kedai tue naik bas rapid.hehehe. bila tiba kat kedai tu ada masalah coz ada member yang buat kalendar menegak bukan melintang, so kedai tu tak da stand untuk menegak. Coursemate berkenaan kena edit semula.kesian kat dorang. Aku punya nasib baik buat melintang, kalu tak kena edit semula. Bayarannya sebanyak rm27.00 untuk satu kalendar dan boleh amik dalam masa 2 hari. Tak sabar jugak nak tengok hasil kalendar ciptaan sendiri.hehehe. selepas 2 hari kalendar ciptaan aku telah tercipta. Happy sangat dapat tengok kalendar ciptaan sendiri dan bagi aku cantiklah.hehehe. malam tue kami pun hantarlah kalendar tersebut untuk Dr. Normaliza tengok hasil ciptaan kami.

0 ulasan: