? ??????????????A Thousand Words? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??21 Grabs Today. 2465 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Never Let Go? ????? ?????? ???Rating: 4.8 (49 Ratings)??17 Grabs Today. 11047 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????2?? ???????????? ????Easy Install Instruction CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Saturday 4 April 2009

Kelas Tutorial-Tugasan 1

Pada malamnya aku dah pi kelas tutorial kumpulan pertama. Cik Nurul Azima yang menjadi tutor. Untuk kelas pertama ni kami kena buat slide show guna power point, 20 slide selama 3 minit..lama tue..huhu.slide show ni tentang hal ehwal dunia. Dalam slide ini juga perlu ada asas grafik serta tak perlu letak banyak teks. Aku kena bagi pilih tajuk yang berlainan dengan orang lain. Mula-mula aku letak pasal banjir tapi lepas tu aku tukar kekejaman di Palestine. Harap-harap takde orang yang buat tajuk yang sama dengan aku. Amin. Selepas tajuk aku diluluskan oleh Cik Nurul, aku pun mula mencri gambar-gambar kat itenet untuk masukkan dalam slide. Susah jugak nak cari gambar yang cantik dan sesuai dengan tajuk. Sambil cari gambar aku mula buat slide yang pertama. Aku taip nama, no.matrik, subjek dan tajuk. Kadang-kadang time wat slide show aku sempat lagi intai orang sebelah punya slide..hehehe. bukan nak tiru tapi just nak tengok apa yang dia buat. Nak tiru pun bukan boleh coz tajuk lain-lain. Masa yang diberi untuk membuat slide show ini selama 2 minggu dan minggu ke-4, kami dah kena buat presentation untuk slide kami yang cantik-cantik tue.hehehe. satu masalah yang selalu ada time nak buat slide ialah xde gambar yang cantik-cantik dan sesuai.huhuhu. tapi memang aku bertungkus lumus la nak buat slide show ni. Tiap-tiap ari lepas bis kelas dan xde kerja aku buat slide show. Edit-edit apa yang perlu, masukkan gambar. Nak cari gambar pun dah berhari-hari lagipun wireless kat kolej bukan la kuat sangat. Bila dah tiba hari yang kena present memang berdebar. Ada jugak coursemate yang slide dorang x kuar lagu..kesian dorang.huhuhu. aku terus test kat pc coz takut jugak lagu kau tak kuar. Nasib baik lagu aku kuar.hehehe. tiba-tiba ada coursemate dia punya tajuk macam aku. Ni yang aku tak suka, tak best la tajuk sama..lagipun Cik Nurul cakap tajuk x bleh sama. Tajuk dia lain tapi content dia sama dengan aku. Terus aku rasa cam xde mood dan x best je. Tapi xpe nak buat macamane.huhuhu. alhamdullilah dah selesai present slide show. Next week masa untuk buat kalendar..memang tak sabar coz experience baru tau. Seronok lagipun tak pernah guna adobe, so lepas pandai lah. ^_^

0 ulasan: