? ??????????????A Thousand Words? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??21 Grabs Today. 2465 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Never Let Go? ????? ?????? ???Rating: 4.8 (49 Ratings)??17 Grabs Today. 11047 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????2?? ???????????? ????Easy Install Instruction CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday 5 April 2009

PANDANGAN BELIAU TERHADAP PENULISAN

Dalam menghasilkan karya tegasnya kita harus mencipta sesesuatu yang luar biasa tetapi seluar biasa manapun yang penting keindahan bahasa dan cara penyampaian tidak diabaikan sama sekali, terutamanya dalam menghasilkan buku..
Beliau menyatakan walaupun bahasa dalam sesebuah penulisan itu ringkas tetapi maknanya sangat mendalam sekiranya pembaca itu faham. Kata beliau lagi, dalam menghasilkan buku, cabarannya boleh dikatakan amat mencabar kerana memerlukan penghayatan yang mendalam tentang bahasa yang digunakan dan memerlukan ruangan masa yang cukup sekiranya untuk menghasilkan penulisan yang baik dan berkualiti. Mengikut pengalaman beliau dalam menghasilkan sebuah buku memerlukan masa yang lama untuk menyiapkannya..katanya. penggumpulan-penggumpulan maklumat yang hendak di tulis memerlukan kerana ingin menghasilkan penulisan yang baik.
Disamping itu, katanya walaupun perkara yang yang kita lakukan atas bumi Allah ini semuanya ada cabaran, itu terpulang lah kepada diri sendiri untuk menempuh cabaran tersebut….sekiranya cabaran yang ditempuh itu dengan hati yang lurus dan dengan berbekalkan segemgam minat yang tersemat dalam diri pasti cabaran itu berjaya ditempuh dengan jayanya…kata-kata selingan beliau seketika…mungkin hujah beliau tadi dapat menambah semagat saya dalam berkarya.. Kata beliau lagi dalam menghasilkan karya perlu menpunyai semangat dan minat, perkara ini saling berkait rapat bagi mencetuskan sebuah karya yang berkualiti..mengikut pengalaman beliau semagat yang datang dalam diri beliau yang pertama kali untuk menghasilkan karya ialah selepas menbaca karya orang.. selepas menbaca karya tersebut beliau berfikir sendirian, dan kata-kata ‘Mengapa aku baca karya orang?, tidak mampukah aku membaca karya aku sendiri?’sering bermain di kotak fikiran beliau ….katanya. Sejak dari detik itulah perasaan minat dan semangat menceburi dalam bidang penulisan.

0 ulasan: